Monday, September 13, 2004

Okända släktingar

Jag har hyfsad koll på släkten på min fars sida tack vare släktforskning som släktingar i USA har utfört. Men jag vet väldigt lite om släkten på min mors sida. Det mesta är hörsägen och jag vet inte om allt stämmer. Därför har jag börjat forska själv och jag har tagit min morfars far, Anders Ljunggren, som en slags utgångspunkt. Han var redaktör för Kristianstadsbladet och av allt att döma en förmögen man. Men han och min morfar, Arnold Ljunggren, kom på kant med varandra och morfars far vände min morfar ryggen. Det är ett av skälen till att så mycket i släktens historia har förblivit dolt för oss efterlevande.
I denna blog tänker jag berätta vad jag får fram om min morfars far och andra släktingar på min mors sida. Alla som läser bloggen är välkomna att skicka kommentarer, tips med mera. De mejl jag får kommer att jag att lägga ut på bloggen.
Anders Ljungberg
puskas5@passagen.se

0 Comments:

Post a Comment

<< Home