Sunday, November 21, 2004

Arnold och Betty 2

Väntan blev inte så lång. Följande uppgifter kom från Landsarkivet i Vadstena:

Följande uppgifter är hämtade ur församlingsboken för Norra Sandsjö församling 1906-1921:
Godsägare Arnold Ljunggren, född 1886-01-20 i Kristianstads stadsförsamlig, inflyttade 1908-10-29 till Söndrarp, Prinsnäs nr 1 i Norra Sandsjö församling från Kristianstads stadsförsamling.
Han ingick äktenskap 1908-11-27 med Betty Inger Augusta Sjörén, född 1889-08-12 i Köpenhamn, Danmark. Hon inflyttade 1909-04-06 från Hästveda församling, Kristianstad län (numera Skåne län).
Dottern Hanna föddes 1910-05-30 i Norra Sandsjö församling. Familjen utflyttade 1917-01-05 till Timmersdala församling, Skaraborgs län (numera Bergs församling, Västra Götalands län).
Då makarna ej ingick äktenskap i Norra Sandsjö församling hänvisas till Hästveda församling, Kyrkbyn, 280 23 Hästveda. Tel. 0451-300 16. E-post: hastveda.forsamling@svenskakyrkan.se

Så nu kommer jag att vända mig till Hästveda församling för att få veta när mormor flyttade dit och när hon och morfar gifte sig.

Anders Ljungberg

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hej
Stötte i min egen släktforskning på
Namnet Ljunggren. Och Laurin i min efterforskning.Själv härstammar jag från Sandberg från Norra Sandby. Anmödrar till ovanstående Ljungren och Laurin härstammar på mödenet från min släkt. Har en intressant artikel samt kopior av Uppslagsböcker om dessa släkter.Kontakta mig så kan jag skicka dessa. Min mailadress är Svante.julius@hotmail.com.
Ha det gfrån Svante Julius

June 13, 2011 at 3:32 AM  

Post a Comment

<< Home